maanantai 23. kesäkuuta 2014

Juhannus

Monella taisi olla ajateltua erilaisempi juhannus säiden vuoksi. Mutta niinhän sitä sanotaan, että tunnelma on asenteesta kiinni. Ja jos jotain positiivista sanotaan, niin ainakaan Savossa ei satanut vettä juuri nimeksikään ja aurinkokin paistoi. Uimassa ei käyty eikä pidetty piknikkiä viltillä kuten edellisenä juhannuksena, mutta grillattiin takit päällä ja kaulaliinat kaulassa ennen kuin siirryttiin sisälle pelaamaan Jungle Speedia ja saunomaan. Käytiin moikkaamassa myös lehmiä ja keräämässä kukkia. Erilainen, mutta mukava juhannus.
Lehmille piti vilkutella pitkä tovi.
"Ajettiinhan" me kummipojan kanssa "bobollakin".
Muumipeikon juhannusruno

Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.
 Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.
 Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.
 Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.

- Tove Jansson -

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti